Social Icons

SMILE... It irritates the ones who want to destroy you!!!........

Sunday 25 August 2013

Jatuh Cinta Dengan SHAKLEE!



Seperti yang anda semua tahu saya adalah pengguna tegar SHAKLEE. 

Kisah saya bermula pada bulan November 2012 apabila adik saya Anisah Hussin bertanya “ko tahu pasal SHAKLEE?” Serius.. Masa tu saya tak tahu langsung apa itu SHAKLEE. So, thank you so much to my sister! 

Then, pada 30 November 2012 dengan rasminya saya menjadi ahli SHAKLEE! Nombor id saya ialah 907173. Produk yang mula-mula saya cuba ialah alfalfa, ESP, lecithin, b complex & herb-lax.




Saya ni sebenarnya ada masalah sinus a.k.a resdung. Ekzema dan alergi pun ade gak. Selain tu, dulu saya sangat aktif bermain bola jaring. Berat badan pun 47kg sampai saya berumur 24 tahun. Tapi masa saya mula-mula makan SHAKLEE ni berat badan saya mencecah 75 kg! Sambil2 makan untuk kesihatan tu try juga la nak kuruskan.. hihi :D Maklumlah.. Kadar metabolisma dah semakin perlahan selari dengan usia yang semakin meningkat. Sekarang dah 33 tahun. Tak macam muda2 dulu lagi dah.! Sekarang ni saya jadi jurulatih bola jaring pasukan sekolah je. Kadang2 ikut team Melaka ke MSSM peringkat Kebangsaan. 


Saya ni sebenarnya jenis yang tak konsisten makan. Macam susah sikit nak ikut jadual. Tak kira la makan rutin (breakfast, lunch & dinner) atau ubat & supplimen. Sampai kena marah la dengan mak saya. Haha :D Teruk saya ni kan?

Bila saya dah mula makan SHAKLEE saya usaha untuk makan ikut jadual yang diberi. Apa yang mula saya rasakan ialah saya lebih bertenaga dari dulu! Tidak cepat penat walaupun tugas saya sebagai guru menuntut bukan sahaja masa PdP tetapi saya juga perlu bertugas lebih masa seperti mesyuarat, melatih pasukan bola jaring sekolah (pada setiap petang Isnin - Rabu dan pada hari Sabtu) dan berbagai tugas lagi. 

Saya juga adalah Ahli Jawatankuasa Pembangunan Pendidkan Khas bagi Zon Masjid Tanah. Terlibat sebagai jurulatih 1M1S daerah Alor Gajah dan Ahli Panel Penilai Buku Teks KSSR Pendidikan Khas bagi membantu Bahagian Buku Teks Kementerian Pelajaran Malaysia & Dewan Bahasa dan Pustaka. Saya sedia maklum ada orang lebih sibuk dari saya.. Itulah sebabnya nak kongsi supaya yang sibuk kerja ni boleh cuba juga kehebatan SHAKLEE ni kan..

Badan pun orang tegur.. Wah! Makin solid gitew.. walaupun berat badan tidaklah menurun dengan ketara tetapi bila ada orang tegur dah kurus tu kira okey sesangat lah kan.. Berat pun dh turun 70kg. Alhamdulillah.. Sket pn x pe.. janji sihat!

Saya dapat rasakan resdung saya dan ekzema semakin kurang! Saya memang ada temujanji dengan pakar ENT hospital Melaka kerana masalah resdung ni. Kalau dulu saya kena follow up sebulan sekali.. Lepas tu jarak 2 bulan.. 3 bulan dan sekarang 6 bulan sekali follow up! Nampak tak… Jauh bezanya kan..

Ini cerita untuk bulan puasa pula. Saya ambil ESP setiap kali sahur bersama kurma dan fresh milk. Saya memang anti susu & segala yang berkaitan dengannya. Tak boleh nak telan. Tapi sebab saya ada gastrik.. Ku gagahkan jua untuk menelannya. Hari pertama puasa okey.. Maintain je sampai petang. Hari kedua pun okey.. Hari ketiga saya cuba tak makan ESP. Cuma makan kurma dan fresh milk sahaja. Tau apa jadi?? Pukul sebelas lebih perut saya dah mula memainkan lagu keroncong! Adess!! Masak ni! Nasib baik saya tak kena gastrik pada hari itu. Hari seterusnya dan sampailah sekarang saya dah tak tinggal dah minum ESP shake bersama fresh milk dan kurma. Risau kalau gastrik saya menyerang masa bulan puasa ni punya pasal!

Saya rasa cukup setakat ni dulu kot entri saya pada kali ini. Nantikan entri saya seterusnya ! kali ini mengenai sahabat saya yang pada mulanya cuba2 makan dan akhirnya terus jadi ahli SHAKLEE kerana telah merasai kehebatan produk ini. ANDA BILA LAGI? Jom join saya jom! 

Feel free to contact me.

SHARE IS CARE

Assalamualaikum.

ROKIAH HUSSIN
907173
HP 0196897780


No comments:

Post a Comment

 

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.