Social Icons

SMILE... It irritates the ones who want to destroy you!!!........

Saturday 11 January 2014

SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL 1435H / 2014

Tema Maulidur Rasul 1435H : Wasatiyyah Tonggak Kesatuan Ummah
assalamualaikum..

entri kali ini khas untuk sambutan Maulidur Rasul yang akan jatuhnya pada hari selasa.. atau lebih tepat lagi selepas mahgrib pada hari esok ye.. :)

seperti yang kita tahu.. saban tahun kita menyambut hari kelahiran Nabi Muhammad SAW.. tanpa kita sedari, ramai di kalangan kita hanya menyedarinya kerana "CUTI UMUM" yang diberikan oleh kerajaan Malaysia.. agak2 kalau tak diberi cuti kita ingat tak ye? hmm.. tepuk dada tanya iman....


 kalau tahun2 sebelum ni kita tak mengambil tahu tentang sejarah nabi kita nabi Muhammad SAW.. apa kata tahun ini kita cuba mengambil tahu walaupun sedikit? di samping itu kita serikan lagi bulan kelahiran Nabi Muhammad SAW iaitu bulan Rabi'ul awal ini dengan membasahkan bibir kita setiap waktu terluang dengan berselawat ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW..

Jom berselawat!
selain itu.. kita juga boleh membaca sejarah Rasulullah SAW.. banyak buku2 yang diterbitkan untuk kita mengetahui dan mencontohi akhlak dan peribadi junjungan besar Nabi Muhammad SAW. mari kita amalkan sunnah Rasulullah SAW mulai dari sekarang okey.. jangan tunggu lagi! better late than never!

okey.. sekarang.. mari kita lihat salasilah Nabi Muhammad SAW... ramai yang tidak ambil peduli dengan salasilah ini tetapi sibuk dengan salasilah yang lain kan?

sempena sambutan Maulidur Rasul kali ini.. saya dengan rendah hati akan memberi DISKAUN kepada pelanggan yang membeli SHAKLEE dari saya bermula dari pukul 7 malam Isnin (13/1/2014) sehingga pukul 7 malam (14/1/2014). Feel free to PM saya melalui FB, msg melalui WHATSAPP 017-8677497. harap maklum :)




No comments:

Post a Comment

 

Dikuasakan

Zulfae Solution. Dapatkan blog dan FB page anda pada harga yang sukar dipercayai di zulfa.com.my.